Pembukaan Era Baru


Assalamualaikum WBT dan selamat sejahtera
Alhamdulillah, alhamdulillah, alhamdulillah. Basmallah. Assalamualaikum WBT dan selamat sejahtera kepada tetamu yang dihormati :)

Pembukaan era baru bagi blog Danialde4 akhirnya tiba jua. Sudah lama menyimpan di dalam hati untuk membuat era baru.

Nampak macam hebat je era baru ni

Insya Allah saya akan membuat sedaya upaya yang boleh untuk membuat blog saya berguna pada anda. Seperti mana yang anda tahu. Saya renovate blog Danialde4 dengan Interface yang baru(Harap Anda boleh terima yang hati yang terbuka tentang design blog saya).

Diari Motivasi Blog

Sebenarnya.... Sejak kebelakangan ini, saya jarang update blog kerana mempelajari ilmu Pro Blogging. Memang bagus rupanya Blogging ni. Baru tahu, bahawa blogging boleh mengubah hidup seseorang.

Saya merantau di dalam internet keseorangan, mencari ilmu blog. Tidak ada siapa pun yang tahu apa yang saya buat kecuali Allah.

Semua Pro Blogger yang saya jumpa hebat-hebat belaka.

Brian Clark,
Jon Morrow,
Rahul Kuntala,
Danny Iny,
Corbett Barr,
Ammar Ali,
Onibalusi Bamidele,
Ahmed Safwan,
Leslie Samuel,
Ariff Shah
Dan semua blogger yang jumpa tetapi tak ingat(Jangan marah ye).

Kesemua blogger di atas telah memberi inspirasi kepada saya. Bagaimana mereka buka minda saya betapa hebatnya blog.

Blog ini akan tukar dia punya blog topik. Daripada blog warez(Illegal content) kepada blog "DIARI MOTIVASI BLOG".

Kenapa saya buat begini? Kerana saya tidak menentu dengan blog. Kejap post tentang tutorial, kejap post tentang warez(download). Di situ saya akan tetapkan kepada satu topik.

Bahawasanya anda perlu tahu tentang perkara di bawah.

Bila saya mengatakan DIARI.

Diari = Benda peribadi, tentang peribadi yang tidak pasti kesahihannya melainkan saya mengatakan info tersebut didapati dengan sumber yang boleh dipercayai.

HARAP MAKLUM (^_^)

Saya mengambil kursus Become A Blogger yang dibuat oleh Leslie Samuel. Memang bagus dari sangkaan saya. Kursusnya lengkap dan penuh maklumat yang berguna. Kalau anda ingin tahu apakah kursusnya silalah layari,

BecomeABlogger.com

Bila anda sudah masuk anda boleh melanggan di dalam kotak tersebut(Ye saya tahu blog itu dalam BI tapi percayalah anda tidak akan menyesal).

Nak tahu kenapa blogger selalu gagal?

Insya Allah, jika saya ada masa saya akan kongsikan bersama anda.

Saya nak bercerita sedikit tentang kisah saya(Dah namapun diari ^_^).

Sedikit je tak banyak.

Sebelum ini saya pernah kemalangan basikal(saya) dengan motor(kawan saya).

Tapi, Alhamdulillah tidak teruk. Sikit sahaja lukanya.

Pada hari yang lain. Akaun blog saya kena hack. Ya Allah! Ujian datang menimpa hambanya. Tapi... nasib baik Hacker tu baik. Hack la juga tapi cuma dia bagi warning kat blog SSSL.RC.MY, suruh tukar password. Huhu.

Selepas itu, saya keluar, nak pergi main bola. Masa nak balik tu pen-drive saya hilang......

Lagi sedih dibuatnya. Pendribe tu adalah segala-galanya yang saya cari pelajari, kumpul........

Nampaknya, terpaksa saya bina balik semua dengan cara yang baru.

Kesan daripada saya kena hack:
  • Maruah saya tercabar.
  • Kepercayaan blogger lain pada diri saya hilang.

Tak boleh dilupakan.... huhu sedih saya. Tapi nak buat macam mana, benda dah terjadi. Allah dah tentukan ujian kepada hambanya. Kita sebagai hambanya tidak boleh mengelak daripada ujiannya.

Kesan daripada pendrive saya hilang:
Setakat ini Alhamdulillah kehilangannya dapat diatas walaupun banyak benda yang berharga.

Pengajaran:

Daripada kisah saya saya telah mengambil pengajaran yang amat bermakna.

Kalau nak buat komputer anda bersih pastikan anda download CCCLEANER dan guna setiap hari

Oleh itu, dengan lafaz Bismillahirrahma Nirrahim saya melancarkan Blog Danialde4 era yang terbaru.

Kenapa anda perlu membaca blog saya?
  • Anda akan mempelajari ilmu blogger
  • Anda akan tahu cara nak design blog
  • Anda akan dapat Informasi yang berguna
  • Mempelajari tips berblogging
  • Saya akan cuba tulis seringkas yang mungkin bagi anda faham

Kita Sebagai HambaNya Hanya Boleh merancang, Allah SWT yang tentukan.

Kalau anda merasakan blog tidak bagus. Tolong bantu saya jadikan bagus.
  • Luahkan disini, apakah kekurangan blog ini.
  • Apakah yang perlu dibaiki?
  • Apakah perkara/benda yang anda tidak suka?

Saya sedia mendengar dengan hati yang terbuka :)

Sebuah diari yang akan memotivasikan untuk berblogging =)

Beliau seorang penulis online. Peminat Insyirah Azhar. Blog editor Sedut Software Sampai Lebam (SSSL). Penulis eBook Rahsia Google PageRank. Pengasas Seni Bina Blog. Selain itu, beliau berjaya mengusaha lebih 20 Projek Blogspot. Antaranya, KeZoom SSSL dan banyak lagi.

PERCUMA: 3 Cara Tingkatkan Bisnes Tanpa Risiko

(Jangan Terkejut.)

Tiada ulasan

Leave a Reply

Hubungi Saya

Nama

E-mel *

Mesej *

100% Percuma Ebook

[FREE] Ebook Rahsia Google PageRank
Email *

Sumber Inspirasi

Danial Abdul Rahim