Blog Popular 2012 Pilihan Blogger Baru

Blog Popular 2012 Pilihan Blogger Baru

Assalamualaikum WBT dan selamat sejahtera kepada tetamu yang dihormati dan dikasihi. Alhamdulillah, secara tidak sengaja saya terjumpa satu entri tentang "Segmen Blog Popular 2012 Pilihan Blogger Baru" yang dianjurkan oleh seorang Blogger Malaysia iaitu Blogger Hasrul Hassan.



Setiap contest atau segmen mestilah mempunyai syarat. Jadi, apakah syarat-syaratnya?
  • Blog Followernya yang kurang daripada 1000 Follower.
  • Blog yang kurang 500 rakan blogger Google+.
  • Buat satu entri bertajukkan - Blog Popular 2012 Pilihan Blogger Baru.
  • Letak bagde yang disediakan di dalam entri tersebut.
  • Nyatakan 3 blog pilihan anda untuk menjadi blog popular 2012 dan nyatakan sebabnya. Jika boleh, printscreen blog tersebut dan berikan link ke blog yang dinyatakan.
  • Entri mestilah ringkas dan padat.
  • Tinggalkan URL entri pada ruangan komen di post; Segmen | Blog Popular 2012 Pilihan Blogger Baru.
  • Tamat: 16 Disember 2012 jam 5 Petang.

Itu diantara syarat-syarat/cara-cara bagaimana nak join segmen tersebut. Senang dan mudahkan??

Jadi, apakah blog pilihan saya? Nak tahu?

Hehe... inilah dia,

3 blog pilihan saya untuk blog popular 2012

Aqif Azizan


Aqif Azizan (dot) com


Blog yang paling saya suka dan paling bagus kalau nak dibandingkan dengan blog yang lain. Kalau anda nak tahu, Tuan Aqif Azizan merupakan seorang Copywriting yang hebat.


S: Copywriting?

Soalan yang bagus. Copywriting ialah penulisan yang sangat hebat dan tinggi nilainya atau dengan bahasa yang mudah penulisan yang boleh dijual.

Antara sebab saya memilih Blog Aqif Azizan sebagai blog yang popular 2012 ialah?
  • + Kandunga(Content) yang sangat bagus dan berkualiti tinggi.
  • + Mempunyai Google Page Rank yang tinggi iaitu PR 2
  • + Alexa Rank yang tinggi iaitu pada ranking lebih 300 ribu.
  • + Blog yang ringan dan menepati ciri minimalist.
  • + Dan sudah tentulah gaya penulisan blog Aqif Azizan yang sangat hebat.

OMG! Hackers?


OMG! Hackers?

Siapa yang tidak kenal dengan Blog OMG! Hackers? yang popular di Malaysia. Sebuah blog yang membekalkan Informasi IT dan juga Tutorial Komputer/IT

Blog tersebut juga menawarkan perhkhidmatan guest blogging yang dimana akan menjemput penulis lain dan menulis entri pada blog itu. Agak ramai jugalah penulis di blog OMG! Hackers?

Baiklah, sebab kenapa saya memilih Blog OMG! Hackers? sebagai blog yang popular 2012 ialah?
  • + Blog yang baik hati dan menerima penulis luar.
  • + Mempunyai Google Page Rank yang tinggi iaitu PR 2.
  • + Alexa rank yang lebih tinggi daripada blog Aqif Azizan iaitu bawah 300 ribu.
  • + Blog yang minimalist dan ringan

SembangCyber


Sembang Cyber

Sebuah blog yang masih baru lagi. Tetapi berjaya menawan hati saya dengan design blog yang amat stylish. Walaupun blog tersebut masih baru setahun lebih. Kandungan di dalam blog tersebut juga amat bagus.

Sebab kenapa saya pilih Blog Sembang Cyber sebagai blog yang popular 2012 ialah?
  • + Blog yang stylish dan bagus.
  • + Alexa rank yang tinggi iaitu di anak tangga ke 700 ribu.
  • + Unik dan lain daripada yang lain.

Daripada Penulis

Alhamdulillah, ketiga-tiga blog di atas banyak membantu saya dalam dunia blog. Kalau tiada mereka yang hebat-hebat belaka. Maka saya tiada disini. Anda juga seorang yang hebat. Tetapi perlu digilapkan dan pada suatu hari akan menjadi permata yang bersina-sinar ;)

Saya juga perlu meminta pertolongan anda mendoakan saya untuk menang dalam Segmen ini ^_^

Kalau Saya Menang, Apa Yang Saya Akan Buat Dengan Duit RM50 Tersebut?

Sudah pasti duit RM50 saya akan bersedekah di Masjid atau Surau dan selebihnya saya akan gunakan untuk membeli buku atau bahan ilmiah. Kalau ada lebih lagi. InsyaAllah simpan masuk tabung.

P.S: Jangan lupa nak like, share, follow dan komen ye ;)

Wallahualam

Beliau seorang penulis online. Peminat Insyirah Azhar. Blog editor Sedut Software Sampai Lebam (SSSL). Penulis eBook Rahsia Google PageRank. Pengasas Seni Bina Blog. Selain itu, beliau berjaya mengusaha lebih 20 Projek Blogspot. Antaranya, KeZoom SSSL dan banyak lagi.

PERCUMA: 3 Cara Tingkatkan Bisnes Tanpa Risiko

(Jangan Terkejut.)

Tiada ulasan

Leave a Reply

Hubungi Saya

Nama

E-mel *

Mesej *

100% Percuma Ebook

[FREE] Ebook Rahsia Google PageRank
Email *

Sumber Inspirasi

Danial Abdul Rahim