Adakah ia suka-suka warna biru atau sememangnya abe Mark Zuckerberg rabun warna?
Tetapi, berdasarkan kenyataan dari New Yorker, sebabnya mudah. Ia adalah kerana Mark Zuckerberg colorblind merah-hijau.
Ini bermaksud, biru adalah warna paling baik Mark Zuckerberg boleh lihat. Dalam kenyataan beliau, Mark Zuckerberg kata:
“Blue is the richest color for me I can see all of blue.”
Seperti bukan sains sepenuhnya. Tetapi dalam artikel kali ini, warna memainkan peranan pemasaran.
Jadi, mari kita lihat peranan warna dalam pemasaran.
Emosi Warna
![]() |
Sumber Berautoriti |
Apakah Warna Kegegemaran Anda?
Saya memang suka warna biru, kerana ia melambangkan luas bagi saya. Tiada had.Anda pula bagaimana?
Apakah warna kegemaran anda?
Adakah Biru? Merah? Hitam? Atau lain-lain warna?
Komen warna kegegemaran anda di bawah, dalam kotak komenter yang tersedia.
Oh.. jangan lupa nak kongsikan artikel ini ;)
PS: Selalunya, Blogger Malaysia pos WW (Wordless Wednesday) setiap hari rabu. Dan saya pula, Insya-Allah pos tentang infografik yang bermanfaat tiap-tiap rabu. Itupun kalau anda sudi?